Search

Despre mine

Fotografia mea
Prajitura "Mihaela" Ingrediente pentru blat: o bucata de "Mihaela"; cateva grame de noroc; 300 ml esenta fericirii si un pic de sanatate. Pentru aluat: umor; prezenta de spirit; optimism si speranta. Mod de preparare: Se ia o bucata intreaga de "Mihaela", dupa cum credeti, mai durdulie, in perioade de sarbatori ori mai slaba, in perioade de dieta. Se amesteca impreuna cu cateva grame de noroc, 300 ml de esenta fericirii si un pic de sanatate. Se lasa la dospit. Intre timp pregatiti crema: se mixeaza umorul cu prezenta de spirit pana cand devin spumoase, adaugati apoi optimismul si speranta. Puneti prajitura la cuptor. Se serveste impreuna cu o legatura de prieteni alesi pe spranceana.

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails

Joia Mare - Saptamana Patimilor

joi, 1 aprilie 2010

Humulestiul meu natal este Brasov-ul, mai precis o comuna saseasca aflata la cativa kilometri de Brasov - Halchiu (Helsdorf). Fiecare sarbatoare mi-am petrecut-o aici. Sarbatoarea de Paste era un moment foarte important pentru familia mea. Bunica este, si acum, persoana care coordoneaza activitatile familiei din aceasta perioada....imi aduc aminte ca...in Joia Mare bunica ma trimitea la Biserica pentru a participa la Denia celor 12 Evanghelii. Luam cu mine un snur si la fiecare evanghelie faceam un nod. Pastram snurul cu cele 12 noduri, iar atunci cand doream cu ardoare ceva nu trebuia decat sa desfac un nod si sa-mi pun o dorinta...ah..atunci era atat de simplu!...

In cultura populara Joia Mare este ziua:
- in care se inrosesc ouale;
- in care nu este bine dormi sau sa lenevesti pentru ca vei netrebnic tot anul;
- in care personajul mitologic romanesc - Joimarita sau Joimarica (nume derivat de la Joi-Mari) - supravegheaza focurile de Joimari facute in onoarea stramosilor, dar si harnicia oamenilor. Este intruchipata sub forma unei vrajitoare hidoase si rea „cu gura cat groapa si dintii cat lopata” si poarta cu ea o serie de "accesorii" (o galeata cu jaratic, un cleste, un ciocan, un cutit, un vatrai, un sac cu cenusa etc.) cu scopul de a pedepsi femeile lenese. Pentru a scapa de pedeapsa, femeile ii dau oua.
- binefacatoare pentru morti...in unele parti ale tarii se obisnuieste ca in aceasta zi sa fie facute focuri din vreascuri rupte la mormintele rudelor. Pe langa foc se aseaza vin, paine si tamaie. Conform traditiei se crede ca in aceasta zi mortii se pregatesc sa vina pe pamant, asa ca trebuie sa fie ajutati si bine primiti.

Un comentariu:

Gina Radna spunea...

Sa fie straiele, munca mea,sa fiu harnica, scolita sateanca,numai fete si femei, sa moara dusmanii, mei, sa am mandrie vesnica a stiintei.Cred in JOIMARITA vesnic.

Blogroll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...