Search

Despre mine

Fotografia mea
Prajitura "Mihaela" Ingrediente pentru blat: o bucata de "Mihaela"; cateva grame de noroc; 300 ml esenta fericirii si un pic de sanatate. Pentru aluat: umor; prezenta de spirit; optimism si speranta. Mod de preparare: Se ia o bucata intreaga de "Mihaela", dupa cum credeti, mai durdulie, in perioade de sarbatori ori mai slaba, in perioade de dieta. Se amesteca impreuna cu cateva grame de noroc, 300 ml de esenta fericirii si un pic de sanatate. Se lasa la dospit. Intre timp pregatiti crema: se mixeaza umorul cu prezenta de spirit pana cand devin spumoase, adaugati apoi optimismul si speranta. Puneti prajitura la cuptor. Se serveste impreuna cu o legatura de prieteni alesi pe spranceana.

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails

Placinta cu mac si stafide

duminică, 23 ianuarie 2011

Imi place macul...

De cand sunt "bucatareasa" mi-am dorit sa fac o placinta cu mac. Am reusit sa fac acest lucru si sunt tare multumita de rezultat :d.

Mai intai am pregatit umplutura. Am avut nevoie de:
- 200 g mac;
- 500 ml lapte:
- 200 g zahar;
- 100 g stafide;
- 100 g pesmet;
- 2 oua;
- 1 albus.

Punem la foc laptele si macul (5 minute).

Se ia de pe foc si se adauga stafidele si pesmetul. Se amesteca si se lasa la racit.

 Albusul se bate spuma si se amesteca cu cele doua galbenusuri. Le amestecam cu umplutura racita.



Pentru aluat avem nevoie de:

- 350 gr faina;
- 1 plic drojdie uscata;
- 170 gr unt;
- 1 galbenus;
- 6 linguri lapte;
- 6 linguri zahar.

Topim untul.
 Incalzim laptele  (nu-l fierbem) si dizolvam drojdia in laptele caldut. 
Amestecam toate ingredientele: faina, drojdie, lapte, unt, galbenus, zahar.
Impartim aluatul in doua.




Pregatim tava: ungem tava cu ulei si presaram putina faina. 
Intindem prima foaie de aluat si o punem in tava. O intepam pe alocuri cu furculita. Apoi adaugam umplutura.





Asezam a doua foaie de aluat si punem la copt, intr-un cuptor preincalzit (1 ora). 
Dupa ce s-a copt...presaram deasupra zahar vanilat. E buna si calda si rece :).

6 comentarii:

mirela spunea...

mmm,ce bunatate,,,,macul este preferatul meu,asa ca fur si eu o bucata,,,,yammiiii

Bucatareasa Incepatoare spunea...

daaaaaaa, este ceva minunat...caloriile ma impiedica sa consum fara numar ;) Te pup!

maria mihalache spunea...

Tare mult imi plac prajiturile in compozitia carora intra macul.

Bucatareasa Incepatoare spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Bucatareasa Incepatoare spunea...

@Maria: si mie imi place dar cel mai bun si mai bun este cozonacul cu mac...am incercat anul trecut sa fac, dar nu mi-a iesit exceptional, dar, I will keep on trying ;)

maria mihalache spunea...

O combinatie minunat de buna.

Blogroll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...